Frågor och svar

Allmänna villkor

Vi tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kunden vara myndig eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Beställning

Beställning av våra produkter kan göras via  www.skyltnord.se eller e-post. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställningen är bindande efter att orderbekräftelse erhållits av kunden. Vi förbehåller oss rätten att neka kunden köp. Har du gjort en beställning av misstag måste du kontakta oss. Om en vara tagit slut i lager stryker vi denna vara från din order och en återbetalning görs. Vi restnoterar inga varor.

Fri frakt vid köp över 1000:-

Frakt tillkommer på alla beställningar gällande leverans till DHL´s utlämningsställe. Mer info om DHL Hemleverans kan du läsa om på www.dhlfreight.se

Observera! När du tar emot ditt gods så kontrollera att emballaget inte är skadat, för om så är fallet måste du göra en anmärkning till transportören.

Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska vara 100% nöjda med sitt köp. Om du får problem med en produkt så kontakta oss.

Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden.

Leveranstid

Leveranstid är ca 1-4 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma och i sådana fall kontaktar vi kunden. Vi hålls inte ansvariga att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

Leveransförsening

Om en leveransförsening av någon anledning uppstår så kommer vi givetvis att kontakta dig omedelbart. Du som kund har dock rätt att häva köpet vid omfattande leveransförsening. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Outlösta paket

Om kunden av någon anledning inte löser ut sitt paket så får denne betala kostnaderna för returfrakten. Tänk på att liggetiden på DHL´s utlämningsställe har förkortats till 14 dagar. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras kraven till inkasso. 


Priser

Vi reserverar oss för momshöjningar och prisförändringar som vi inte kan råda över.
Faktura
Faktura 30dagar. Om försenad/utebliven betalning debiteras du en dröjsmålsränta.

Personuppgifter

Allmänna villkor för personuppgiftshantering

Vi värnar om den personliga integriteten. Kunder ska känna sig trygga när de anförtror SkyltNord AB sina personuppgifter. All behandling av personuppgifter sker i enlighet med tillämplig personuppgiftslagstiftning. Syftet med att vi behandlar dina uppgifter är att vi ska kunna ge bättre och personligare erbjudanden samt bra service.

Insamling av personuppgifter

Vi samlar in personuppgifter om våra besökare huvudsakligen genom; aktivitet på vår hemsida och sociala medier, elektroniska enkäter och formulär.

Samtycke

När du väljer att ge oss dina personuppgifter, exempelvis din e-postadress, så får du möjlighet att ge ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter. Du har alltid rätt att återkalla ett lämnat samtycke. Då upphör vidare behandling av dina personuppgifter och kommer raderas inom 30 dagar. 

Behandling och överföring av personuppgifter

I vårt arbete med marknadsföring och events använder vi ett begränsat antal system i vilka dina personuppgifter behandlas. Uppgifter som registreras hos oss kan komma att lämnas ut till samarbetspartners vid gemensamma evenemang. Personuppgifterna lämnas endast ut i syfte att genomföra eventet samt för uppföljning av oss och i vissa fall vår samarbetspartner. Vi lagrar inte dina personuppgifter längre än nödvändigt, dock högst 36 månader efter vår sista kontakt.

Säkerhet

Dina personuppgifter är säkra hos oss. Endast ett begränsat antal personer med behörighet har tillgång till uppgifterna och systemen är skyddade mot olika typer av skada, så som intrång.

Registerutdrag, komplettering eller radering

Du har rätt att en gång per år begära ett registerutdrag d.v.s få information om vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Begäran ska vara skriftlig och signerad. Du kan även begära att dina personuppgifter kompletteras eller ändras om de skulle vara felaktiga eller ofullständiga. Du har alltid rätt att begära att dina personuppgifter raderas eller inte används för marknadsföring. Avregistrera dig då i något utav våra utskick eller kontakta oss.

Du når oss via: e-post: info@skyltnord.se Telefon: 0680-120 20 Post: SkyltNord AB Korskällgatan 15 84231 Sveg


Reklamation

Vi tillämpar konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad inom 30 dagar.
Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt.

Gör följande:
En reklamation till DHL´s utlämningsställe görs direkt på utlämningsstället. Be dem skicka tillbaka paketet till oss med en notis om anledningen till returen. Maila sedan till kundtjanst@woxlins.se för att informera om reklamationen.

Reservation

Vi reserverar oss mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

Öppet Köp /Ångerrätt

Vi tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemaballaget. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning.

Kunden står själv för returkostnader.
Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka produkten, och så snart vi har återfått vara görs en återbetalning.

Grafiska riktlinjer
Filformat

Filformat som accepteras är i första hand PDF, EPS eller Jpg/Jpeg (minst 150 dpi). Andra gångbara filformat är PSD, Indd, Tiff (LZW compression) och Ai.

Bästa filformat för trycksaksorginal är en högupplöst PDF-fil då denna är plattformsoberoende. All grafik är inbakad i PDF-dokumentet och typsnitt kan inkluderas.

PDF-inställningar

PDF-filer måste vara kompatibla med ISO PDF/X 1:a 2001 standard. Typsnitt ska inkluderas eller konverteras till banor.

Bilder/upplösning

Allmän rekommenderad upplösning är 300 dpi. För flyers/folders krävs en minsta upplösning på 300 dpi. För storformat så som banderoller eller rollups krävs minst 72 dpi. Lägre upplösning ger sämre resultat vid tryck.

Färger

Leverera alla bilder och original i CMYK eller ange en specifik PMS/Pantone. Rekommenderad profil: PSO coated v3 gäller för storformat och glättat papper medan PSO uncoated v3 (Fogra 52) rekommenderas för obestruket papper. Filer med fel färginställning konverteras automatiskt till CMYK.

CMYK:

Svart färg i tryckfiler ställs in enligt CMYK-värde: C:0, M:0, Y:0, K:100 för text och mindre objekt. Svarta plattor/svart bakgrund ställs in enligt CMYK-värde: C:100, M:100, Y:100, K:100. Färger som används vid återgivning i skärmar kan skilja sig från resultatet i tryck

PMS/Pantone:

PMS/Pantone anges enligt färgskala för respektive materialyta. För storformat så som Banderoller, Vepor, Backdrops, Beachflags och Rollups gäller Coated-skalan (C). För obestruket papper så som kuvert gäller Uncoated-skalan (U).

Utfall

I de fall ditt original har utfallande bilder rekommenderas ett minsta utfall på 3mm.

Filkonvertering

Filer som ej uppfyller ovanstående grafiska riktlinjer konverteras till tryckbart filformat (Jpg eller Tiff).