Fördelar med att ha en grafisk profil till företaget
Att ha en tydlig grafisk profil är ett måste som företag. Vill ni att era fordon, er personal och er fastighet ska bli tydlig igenkänd av andra personer och företag? Investera då i en grafisk profil!
Vad ska en grafisk profil innehålla?
En grafisk profil beskriver hur ditt företag ska se ut i er kommunikation. Det skapar en tydlig identitet och en igenkänning hos andra personer och företag. Det förenklar även allt arbete mellan er och andra företag.
En stor fördel är att det även går väldigt fort att skapa nytt material, som exempelvis annonser, dokument, visitkort och mycket mer. Detta är för att ni som företag har tydliga riktlinjer på vilket typsnitt, vilka färger och hur er logotyp ska användas i samband med grafiska element.
En grafisk profil ska bland annat innehålla:
• Logotyp
• Färger
• Typsnitt
Vad bör man tänka på?
Vid skapandet av en grafisk profil är det bättre att vara övertydlig. Man ska därför visa hur logotypen ska placeras på olika saker, exempelvis bilar och kläder. Det ska även framgå vilka färger i loggan som ska användas beroende på vilken typ av bakgrund man har.
Viktigt är att loggan även går att använda som både vit och svart. Detta är till stor fördel då det ibland förekommer att en bakgrund kan vara svår att kombinera med färger i en logotyp.
Kollar ni in vårat sortiment så ser ni massvis av produkter som kan ha nytta av en grafisk profil.
Vi hjälper er!
Det kan vara mycket att tänka på vid skapandet av en grafisk profil. Vi på Skyltnord AB är experter på att ta fram grafiska profiler, skapande av logotyp och allt annat som hör till. Vi har själva en tydlig och professionell grafisk profil som vi gärna visar upp som exempel, där vårat typsnitt, logotyp och färger tydligt framgår.
Kontakta oss så hjälper vi er från start till slut!
-info@skyltnord.se
